اصول صحیح بسته‌بندی محصول برای ارسال به انبار

اصول صحیح بسته‌بندی محصول برای ارسال به انبار

برای بسته‌بندی محصولات جهت ارسال آن‌ها به انبارهای عسلتو نکات و قوانینی وجود دارد.

یکی از مهمترین دلایل بسته‌بندی مناسب، جلوگیری از آسیب دیدن محصول قبل از رسیدن به دست مشتری و ایجاد یک تجربه‌ی خرید لذت‌بخش و راضی‌کننده برای آنها است.

عسلتو تلاش می‌کند تا محصول را در بهترین شرایط و با بسته‌بندی مناسب به‌دست مشتریان برساند، اما محصولات فروشندگان هم باید قبل از ارسال به انبار دارای بسته‌بندی و لیبل مناسب باشند.

در این مقاله سعی کردیم براساس استانداردهای جهانی، دستورالعمل‌های بسته‌بندی محصولات در گروه‌های کالایی مختلف را در اختیار شما قرار دهیم.

این دستورالعمل ها از ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ لازم الاجرا بوده و در صورت عدم بسته بندی مناسب، پذیرش در انبار امکانپذیر نخواهد بود. پس حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنید و دستورالعمل های ذکر شده را هنگام بسته بندی کالاها و محموله ها رعایت کنید.

با این کار هم میزان مرجوعی در اثر آسیب دیدگی بسته بندی یا محصول کاهش پیدا خواهد کرد، هم مشتریان راضی تری خواهید داشت و نتیجاتا امتیاز بالاتری از ایشان دریافت خواهید کرد.

شرایط لیبل محصول

  • قبل از ارسال محصول به انبار، لازم است لیبل، چاپ و روی تک تک کالاها به صورت صحیح چسبانده شود.
  • لیبل، شناسنامه کالا است و باید به صورت کامل و بدون خط خوردگی و با وضوح بالا چاپ شود.
  • تمامی اطلاعات باید در کادر لیبل، چاپ شده باشد. در صورتی‌که قسمتی از اطلاعات خارج از کادر یا مخدوش باشد، کالای فروشنده تحویل گرفته نمی‌شود.
  • لیبل نباید روی مرز دو سطح کارتن چسبانده شود.
  • لیبل متعلق به هر کالا، باید دقیقا روی همان کالا چسبانده شود.

کالا های تیز یا برنده

محصولات تیز، دارای یک لبه یا نوک تیز هستند و در صورتی‌که بدون حفاظ لازم بسته‌بندی شده باشند، ممکن است خطراتی را برای همکاران دیجی‌کالا و مشتریانی که آنها را دریافت می‌کنند ایجاد نمایند. کالاهای تیز باید به‌صورتی بسته‌بندی شوند که لبه یا نوک تیز آنها به هنگام پردازش و ارسال به مشتری در معرض تماس قرار نگرفته و خطری ایجاد نکند.

باید ها

تا حد امکان از پلاستیک حباب دار استفاده کنید. پلاستیک حباب دار می بایست لبه تیز را کاملاً پوشانده و به گونه ای به دور کالا با چسب بسته شود که از داخل آن سر نخورده و یا آنقدر محکم نباشد که پلاستیک را سوراخ کند.

نباید ها

محصولات تیز، بدون پلاستیک حباب دار و صرفاً با یک پوشش پلاستیکی یا کارتنی که به راحتی سوراخ می شود، بسته بندی شده باشد. مگر اینکه پوشش از پلاستیک سخت و بادوام باشد.

اطمینان حاصل کنید که بسته بندی کاملاً بخش های تیز را پوشانده باشد.

پس از پیچیدن پلاستیک حباب دار، در صورت امکان مجدد آن را در پلاستیک بپیچید.

کالاهای حساس و شکستنی

کالاهای شکستنی باید به‌صورتی بسته‌بندی شوند که شکسته نشده و در طول فرآیندهای پردازش یا ارسال برای مشتری مخاطرات ایمنی ایجاد نکنند. کالاهای شکستی باید در یک جعبه‌ی محکم بسته‌بندی شده یا کاملاً با پلاستیک حباب‌دار پوشانده شوند تا امکان شکستگی وجود نداشته باشد.

لطفا توجه کنید که: کالاهایی که دارای تاریخ انقضاء هستند و بسته‌بندی ویژه‌ای دارند، باید به‌صورتی بسته‌بندی شده باشند که تاریخ انقضای آنها برای همکاران عسلتو به هنگام دریافت کالا قابل مشاهده باشد.

کالاهای کوچک

هر کالایی که بزرگترین وجه آن کمتر از ۵ سانتی متر است باید در یک کیسه‌ی زیپ‎دار بسته‌بندی شود و بارکد روی کیسه‌ی زیپ‌دار نصب شده تا از آسیب‌دیدگی و گم شدن کالا جلوگیری شود. این کار از آسیب‌دیدگی آنها با پارگی، کثیفی یا ریختن مایعات در طول فرآیند پردازش جلوگیری می‌کند.

پودرها

پودرها کالاهای خشک و ریختنی هستند که ممکن است به هنگام حمل و نگهداری آسیب ببینند. این محصولات را برای حفاظت از همکاران عسلتو، سایر محصولات و مشتریان، بسته بندی کنید. مطمئن باشید که دستورالعمل بسته بندی ظروف شیشه ای (در صورت استفاده) را رعایت کرده اید (بخش بسته بندی کالاهای شکستنی).

مایعات

برای مایعات با بسته بندی شکستنی از ضربهگیر استفاده کنید. با چند تست ضربه باید متوجه بشین که بسته بندی مقاوم است.

محصولات نباید از پلمپ خارج شده باشند.

مایعات با بسته بندی های پلاستیکی میتوانند با سلفن بسته بشوند ولی نباد در بسته بندی گونه ای چسب کاری یا سلفن کرد که تاریخ انقضا و نشان سلامت مخفی شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *